woensdag, augustus 04, 2004

Eerste Blogpost

And I'm off!!

Maar wat zet je in je allereerste blogpost? Moet ik me nu voorstellen? Wordt er van me verwacht te vertellen wat ik hier allemaal ga posten in de toekomst? Als mijn eerste post saai is, haken er misschien al lezers af. Als mijn eerste post te goed is, moet ik steeds hetzelfde niveau blijven behouden voor mijn toekomstige posts...

Tijd om een grondig onderzoek op poten te zetten! Wat post de gemiddeld blogger in zijn allereerste officiële openingspost? Even grasduinen in de archieven en het antwoord springt meteen tevoorschijn:

Op oude, dode blogs als Jim Blogt (http://jimblogt.blogspot.com/) en The Froum (http://thefroum.blogspot.com/) wordt je om te beginnen van harte welkom geheten.
Natuurlijk! Why didn't I think of that?!
Hartelijk welkom op Damon's Blog.

Lilith en jim II beginnen op hun Tales From The Crib (http://www.fromfrats.com/) meteen met een verhaal over een spannende recente gebeurtenis in hun leven.
Laat ik dat eens proberen:
Being de taalliefhebber that I am (je hebt het ongetwijfeld al opgemerkt aan mijn Engelse zinnetjes tussen alle Nederlandse woorden door) let ik onbewust vaak op de ondertiteling van menig televisieprogramma. Vorige week vertrok Brandon in Beverly Hills 90210 met de wagen van een of andere meneer. Voor dat hij echter vertrok zei de meneer nog:'And remember: buckle up!'
Het werd subliem ondertiteld met 'En, lid: gordel om!'
... lid??? Tegen wie of wat sprak die meneer? :
(ok, ik geef toe dat Lilith's belevenis spannender was, maar zij is dan ook een van the beste blogschrijfsters)

Tomadde (http://tomadde.web-log.nl/) vertelt je in zijn eerste post welke festivals hij die zomer gaat bezoeken.
Hmm... zelf ben ik helemaal geen festivalganger. Maar ik wil best wel vertellen wat ik deze zomer nog ga doen:
Dit weekend probeer ik mijn weg naar Sonsbeek te vinden, waar ik een gezellige picknick met een aantal forummers ga beleven. Het weekend daarna zal ik met een mede-muntjesbakkenverslaafde de kermis van Turnhout onveilig maken en het weekend dat daar op volgt is het BBQ at Damon's! Voor de rest staat er nog niet veel op het programma, maar dat verandert waarschijnlijk nog wel, aangezien de picknick ook nog maar gisteren besloten is.

In Angel's Secret World (http://www.xs4all.nl/~angelof9/), schrijft Angel als openingspost exact wat ik me ook allemaal afvraag bij het starten van een blog...
Ik had ook zin om eens zo'n blog te starten... Maar hoe lang ga ik dit volhouden? Gaat iemand het wel interessant vinden? We'll have to wait and see :o)

Angel's Kuschi vertelt op .Earthshine (http://www.xs4all.nl/~angelof9/kuschi/blog/) dat ze het bloggen nog eens een keer gaat proberen. Bij mij is het echter zo'n beetje de eerste keer (op een paar groepblogs na). Verder heeft ze veel interessante nieuwtjes over zichzelf te vertellen. Helaas heb ik nog niet zo veel bereikt als Kuschi en kan ik ook dat niet vertellen. Ik lees momenteel ook geen boek en Nederlands is mijn moedertaal, dus voor mij is het niet zo bewonderenswaardig dat ik die taal al vlot spreek en lees. And last of all heb ik geen better half om een neck/back rub te geven. :-(

Ziezo, met de combinaties van verschillende eerste posten, heb ik de ultieme eerste post gemaakt, weet jij meteen welke blogs ik bezoek en is mijn eerste echte stap in het bloggen gezet. *stap*

6 Comments:

Blogger Kuschi said...

Robbie! :D Jij ook?! Kewl!!! FF bookmarken. :D

10:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

[William [Xurk], anonymous omdat ik geen account aan wil maken :P]
Leuk geschreven dit, ik moest er wel om lachen! Ga zo door! :)

2:47 p.m.  
Blogger Angel said...

*zwaait naar Robbie*

9:53 p.m.  
Blogger Damon said...

*zwaait terug*

1:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Yo Robbie, veel succues, ben zelf ooit eens begonnen, maar heb inderdaad afgehaakt, maar ik heb vertrouwen in je... je ben een 'die-hard', héhé,

Groetjes,
Igor

10:55 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik was een beetje ontroerd toen ik dit las. En ik kom elke dag even kijken, dus je kan zien dat je verderdoet!

lilith

5:16 p.m.  

Een reactie posten

<< Home