woensdag, juni 28, 2006

Goodies 'n' gadgets

Ik kreeg op het werk een zak vol goodies. Vanwege de goede resultaten van het afgelopen jaar.

Dat kregen alle vaste medewerkers twee weken geleden al en voor ons was er niets, want tja wij waren maar tijdelijken. Al hebben we wel bijgedragen aan die goede resultaten van 2005.
Nu bleken er nog een aantal over te zijn en ja die waren dus voor ons bedoeld. En dus kwam ik dolblij thuis met mijn linnen boodschappentas die bulkte van de spullen. Ik wist al lang wat er allemaal in zat natuurlijk, dat had ik 2 weken eerder al gezien. Maar ik kon het nog allemaal thuis showen aan een ieder die geïnteresseerd was. Zelf keek ik al uit naar een bepaald thingy dat er in zat, maar daarover later meer.

Ok, keep in mind dat het veiligheidsdingen enzo zijn. Volgens mij was het namelijk ook omdat we als enige afdeling van heel het bedrijf een 10 op 10 hadden voor veilige werkplaats ofzoiets. In de zak zat:
- werkhandschoenen
- noodhamer (voor in de auto, om je ruit aan diggelen te slaan wanneer je ondersteboven in een rivier geparkeerd staat. Oh en je kan er je gordel mee doorsnijden!)
- een fluo-geel polsbandje met rood knipperende led-lampjes
- stopcontacten op afstandsbediening (jawel!)
- een spaarlamp
- een opblaasbaar nek-ondersteun-kussentje
- een POWERBALL!!!!


Yep, ik had er al eens van gehoord en was überjaloers toen al mijn collega's er eentje kregen. Het is een trainingsapparaat, vervaardigd door NASA. Austronauten gebruiken het om in de ruimte te kunnen trainen. Want aan gewichten hebben ze niets in een gewichtheidsloze raket.

En ik heb collega's er al mee zien sukkelen op het werk en dacht wat een prulding eigenlijk. Bleek dat ze het like totaly verkeerd deden! Ik zwaaide wat met mijn pols en de powerball begon steeds harder te zoemen en te fluiten. Het leek alsof ik een motor had gestart! En wat een weerstand geeft dat ding! Niet verwacht. En nu ben ik verslaafd. En ga ik sterke polsen en biceps en triceps krijgen. (nuja, daar geloof ik dan niet zo hard in, maar aangezien ik vaak met vanalles lig te prullen, heb ik nu een goede afleiding)

Coole gadgets zijn trouwens sowieso altijd leuk! Mijn volgende aanschaf op gadget gebied gaat Antworks zijn. De blauwe Antfarm, ook gemaakt door NASA. Je steekt er een paar mieren in kijkt naar het geweldige tunnelsysteem dat ze uitgraven. Bovendien zou het voedzaam spul zijn voor die mieren en niet levensbedreigend voor die beestjes. En ik heb hem in Wijnegem al in een winkel zien staan! Volgende keer neem ik hem mee!


3 Comments:

Blogger Angel said...

Ben ik even niet langs geweest, heb je meteen een berg nieuwe updates!

Pas op met die Powerball, ze kunnen nl. ook RSI veroorzaken. Dus niet al te verslaafd raken!!

12:50 p.m.  
Blogger Damon said...

Ik heb hem alweer 5 dagen niet aangeraakt. Zoals dat altijd gaat met gadgets, is het even leuk, maar al even snel ook niet meer.

Komt ook nog eens bij dat het veel te heet is om met zo'n al in je handen te draaien.

10:00 p.m.  
Blogger Angel said...

Het is bij jullie net zo heet als hier geloof ik. Pffff, ik ben het al weer lang zat!

9:36 a.m.  

Een reactie posten

<< Home