donderdag, mei 11, 2006

Bij de kapper

Wauw... redelijk awkward voelde ik me. En een beetje ondersteboven van wat ik bij de kapper allemaal in de krant las.

Ik zat dus te wachten tot mijn haren gekortwiekt zouden worden. Komt daar een Italiaanse jongen twee stoelen naast me zitten. Hij voetbalt en heeft dus bijpassend lichaam. Het is warm en hij heeft dus bijpassende (korte) kledij. Maar ik dwaal af... Hier begon de awkwardness. Deze jongeman was namelijk CL, waar ik een tijd mee in de klas gezeten heb. En waar ik niet al te geweldig mee op kon schieten. En op wiens broer ik op 14-jarige leeftijd al een beetje iets van een crush op had. Maar ik dwaal weer af...
Ik kende hem dus, hij mij vast ook, maar geen van ons zei een woord. Ik lees verder in de krant van vandaag. Hé, een artikel over mijn dorp! Over NM? Die ken ik! Dat was dat haantje de voorste joch dat zichzelf geweldig vond toen we jaren geleden in de speeltuin om de hoek gingen schommelen. Goh, hij is al 21!
Ik lees verder... NM heeft vorig jaar twee mensen aangereden en vluchtmisdrijf gepleegd. Bij hem in de wagen zaten LL en NL. NL? Die ken ik ook! Meer nog... het is de neef van CL die momenteel naast me zit!
Ik lees verder... NM vertrok redelijk wild en bruusk en reed daarbij twee mensen aan: CV en EB. EB?! Die ken ik ook al!! Ik lees dat ze een gescheurde milt, gescheurde lever en nog maar één werkende nier aan de aanrijding overgehouden had.
En vandaag stond NM weer terecht want hij had iemand in elkaar geslagen. Jezus... al die drama. En al die toevalligheden! Niet alleen dat de neef van één van de betrokkenen net op dat moment naast mij zat. Niet alleen omdat ik aanrijder, betrokkene en slachtoffer ken. Maar ook nog eens omdat zij elkaar ook allemaal kennen! Hoe raar moet dat voor hen wel niet zijn...

Als ik ooit aangereden wordt, hoop ik dat het door een onbekende is! (en dat ik overleef)

Ziehier een oud artikel erover van vorig jaar.
En dat lees je allemaal op een doodgewone donderdagnamiddag bij een onprofessionele kapper!