maandag, juni 26, 2006

Het gevecht


Yep... tegen de kilo's!
Want het liep weer de spuigaten uit. Eindelijk heb ik besloten om er (weer) iets aan te doen. Ik wil onder de 80 geraken, maar dan moet ik nog lang en hard mijn best doen...
Hoe ga ik het doen? Wel zoals altijd gebruik ik de eerste paar dagen allerlei trucks tegelijk. Ik hoop ze vol te houden maar we zien wel:
- Ik ga terug zwemmen! Er staan nog maar 3 stempels op mijn Zwemabonnement (er kunnen er 25 op) en ik wil het geld dat ik toen betaald heb niet weggooien. *kuch* de stempels hebben een datum zie ik: Stempel 1 is op 18 oktober 2005 gezet. De 2e keer dat ik ging zwemmen was 16 januari 2006 en de laatste keer 13 feruari 2006. Maar goed, nu ga ik er weer voor! Bovendien heb ik pas gelezen dat als je gezwommen hebt, je een etmaal lang je eten beter verteert.
- Ik eet niet meer na 20:00 uur!*
- Ik drink door de week alleen nog maar water. Plat water (voor de Hollanders: zonder prik). En op het werk 's morgens een espresso. In het weekend mag ik wel eens aan de Cola Light.
- Ik neem op het werk niet meer de verleidelijke desserts als chocolademousse, pudding en flan, maar ga voor de voorgerechten zoals pastasalade of couscous met krentjes en dat soort gedoe.
- Als tussendoortje snoep ik een appel.
- En dan heb ik ook nog een dom ding gelezen in een of ander glossy boekje, namelijk iets over wisselbaden. Door van een warm bad ineens in een ijskoud bad te gaan, zou je huid ook strak trekken en zou je ook gewicht verliezen, naar het schijnt. Het zou met douchen ook werken. En ach, als het niet helpt voor mijn gewichtsverlies, dan helpt het nog altijd om 's morgens meteen goed wakker te worden als ik de thermostaatknop van 39° naar 19° draai.

Extra aanmoedigingen:
- Ik heb leuke broeken liggen waar ik niet meer in kan. Dan weer wel!
- Ik wil me niet al te schaamtevol voelen als ik in september op het Turkse strand of aan een zwembad lig.
- Door het hier te posten, is het ook een extra motivatie. Door het zo openlijk en puliekelijk te maken, wil ik niet op mijn bek gaan.

Wish me luck! :(

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Jij onder de 80, ik onder de 70, deal? ;)

7:29 p.m.  
Blogger Damon said...

Deal!
(alsof jij dat überhaupt nodig hebt, maar vooruit ;) )

8:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat van dat koud en warm water ... hoe cool ...

Ow, en ik wil ook een powerball!

4:39 p.m.  

Een reactie posten

<< Home