dinsdag, augustus 24, 2004

Atmosfear

In mijn vorige post vermeldde ik het horrorspel al. Ik vond dat dit spel wel een eigen post verdiende en aldus:


Het spel heet Atmosfear (maar is in UK en USA en andere landen bekend als Nightmare).
De spelers moeten zo snel mogelijk 6 sleutels verzamelen om zo het spel proberen uit te spelen. Maar ze zijn allemaal onderhevig aan de grillen van de Poortwachter, maar ook aan die van elkaar.
De Poortwachter (die op het televisiescherm verschijnt adhv een videoband) zal hen geregeld oproepen om opdrachten te vervullen. Voor die opdrachten kunnen ze beloond of bestraft worden.
Dit is die Poortwachter:

Maar via Tijd-, Noodlot- en Kanskaarten kunnen de spelers ook opdrachten krijgen.
Het voorbije weekend moest iemand zo hard mogelijk STOP roepen. Iedereen die schrikt, moet dan al zijn kaarten inleveren. Een ander scenario is dat je heimelijk moet giechelen. De nieuwsgierige speler die vraagt waarom je dat doet, wordt bestraft.
Het levert wel leuke stukjes op. Stoere mannen die willen laten zien dat ze geen schrik hebben en ook de Poortwachter nooit aankijken als hij aan het woord is. Dames die telkens weer opnieuw schrikken. Een speler die belachelijk gemaakt wordt vanwege haar achternaam, etcetera.
Naar het einde toe wordt het spel heel hectisch, sommigen hebben al hun sleutels en willen het snel uitspelen voor de tijd om is en daarvoor moeten de andere spelers opschieten en snel de dobbelsteen gooien. De muziek van de videoband maakt je alleen maar zenuwachtiger en natuurlijk komt de Poortwachter ook om de haverklap tevoorschijn!

Ik hoop met dezelfde groep ooit nog eens deel 2 met de zombie Baron Samedi en deel 3 met de Heks Anne de Chantraine te spelen.
Naar het schijnt bestaat er ook een deel 4 met de Vampier Elizabeth Bathory, maar die heb ik helaas niet in mijn bezit... Ik zal eens rond moeten zoeken.

(Hmm ik heb al tientallen keren geprobeerd deze blog te posten, maar het lukte niet (waarschijnlijk door de overvloed aan afbeeldingen) Ondertussen kan ik vertellen dat ik op ebay een paar Engelstalige versies van deel 4 heb gevonden en voorlopig ben ik er de hoogste bieder met een luttele 3 Britse Pond!)