zaterdag, oktober 16, 2004

The Sims: Erop uit!

Deze week ben ik me weer gaan verdiepen in het virtuele leventje van 'The Sims: Erop uit!' op Playstation 2. Net als in het echte leven! Je moet carrière maken, mensen ontmoeten, trouwen,...

Voorlopig verliep het allemaal nog ongeveer zoals in het echte leven (op de extreem rare beroepen na). Maar wat er vandaag gebeurde... mijn god!

Het begon allemaal in een of andere galerij waar ik woonde. Ik moest een feestje geven voor de heropening nadat ik er een aantal nieuwe kunstobjecten had geplaatst. Na mijn derde aanpassing en derde feestje, waren de bezoekers nog steeds niet onder de indruk. Het duurt niet lang meer of ik verhuis, dacht ik nog.
En ja hoor, even later viel de druppel die alles deed overlopen. Ik (mijn Sim dus) en de andere Sim die in de kunstgalerij woont, kwamen tegelijkertijd thuis van het werk. Samen gingen ze naar de voordeur, maar toen gebeurde het! Mijn Sim stopte vlak voor de brievenbus en de andere Sim wandelde tegen me aan. Nu stonden ze tussen de brievenbus en een muur van het huis. Ze konden gewoon omdraaien en weer weggaan, maar zo slim zijn Sims waarschijnlijk niet. De Playstation 2 ook niet. Beide Sims stonden op dezelfde tegel en de ene kon zich niet meer verplaatsen omdat de andere in de weg stond en andersom. Ik was benieuwd of de Playstation echt zo dom zou blijven en bleef geïntrigeerd kijken. Maar er gebeurde niet veel anders dan de twee Sims die steeds hun schouders ophaalden omdat ze niet weg konden. Uiteindelijk kregen ze honger en werden ze moe. Ah, dacht ik, als ze in slapen vallen, vallen ze om en dan maak ik er eentje wakker en dan is het opgelost. Maar helaas. Deze keer vielen ze echter al staande in slaap. Uiteindelijk kreeg ik een briljante ingeving! De muur van de kunstgalerij slopen! En jawel hoor, dát was de oplossing.

Gelukkig dat dit soort spelletjes, die laten zien hoe het in het echte leven allemaal kan reilen en zeilen, bestaan. Nu weet ik dat, als ik in het echte leven eens met iemand vastzit tussen een brievenbus en een muur, dat we in plaats van opzij te stappen, het huis even moeten slopen.

Maar dat was nog niet alles voor vandaag! Ik vond het hele gedoe maar idioot en dus verhuisde ik naar een uitgaansclub. Toen ik vertrok riep de andere Sim die de oorzaak was van al het kwaad, dat ik belachelijk was en hen niet geholpen had... K*tsim!

Eenmaal aangekomen bij de club, zie ik dat er geen bedden zijn! Hoe kan je hier dan ooit slapen? Ik bouw een apart gebouwtje bij voor een slaapkamer en een keukentje. Nou ja, niet echt een keuken, want er stond alleen maar een tafel met wat stoelen en een barbecue. Ik steek de barbecue aan voor wat hamburgers, maar het loopt een beetje uit de hand en er breekt brand uit! Teuntje, één van mijn twee huisgenoten, belt de brandweer en komt mee blussen. Helaas vat ze zelf vuur en sterft ze. Dan komt de brandweer, die alles mooi blust terwijl mijn Sim even gaat douchen. Vervolgens komt Binkie, mijn andere huisgenoot, thuis van zijn werk en gaat naar de totaal afgebrande keuken, waar nu ook een urn met de asselijke overschotten van Teuntje staat. Hij opent de deur, ziet de hamburgers staan, neemt er eentje en gaat smullend weer weg.

Ja Teuntje, zo gaat dat... uit het oog, uit het hart!

5 Comments:

Blogger Angel said...

Ikw as met mijn Sims Carol en Susan en Ben aan het spelen (van Friends).
Carol lag even lekker buiten op het gazonnetje naar de wolken te staren als er opeens uit het helemaal niets een satelliet boven op haar dondert! Toegegeven, Susan was ontroostbaar en stond langzaam dood te gaan bij die grafsteen, maar Ben gunde de steen geen blik waardig, sprong wat rond met zijn rapportkaart van school en ging vervolgens met zijn opwindauto spelen.
Nouja, zijn eigen moeder!

3:03 p.m.  
Blogger Kuschi said...

Een keer stond Angel-sim zlef in de fik na een mislukt omellette of zoiets en Kuschi-sim ging gewoon lekker online chatten met haar vrienden... ook leuk, he? :P

11:17 p.m.  
Blogger Angel said...

Het was een Baked Alaska... :\

4:55 p.m.  
Blogger Damon said...

Dat is dan weer wél op het echte leven gebaseerd?? :D

Trouwens, bij Sims op Playstation kan je alleen de naam van je eigen sim bepalen. Voordat iedereen denkt dat ik de meesterlijke namen Binkie en Teuntje heb verzonnen!!

10:35 p.m.  
Blogger Angel said...

Haha, ik vond het anders best Robbie-achtige namen!

Bij Sims op de pc kun je alles zelf bepalen. Ik ben graag volledig in control! Nouja, behalve over die satelieten dan, die vallen gewoon uit de lucht wanneer ze daar zin in hebben.

12:09 p.m.  

Een reactie posten

<< Home