dinsdag, augustus 31, 2004

Reality TV Junkie

Mijn naam is Damon en ik ben een Reality TV Junkie.

Met het nieuwe tv seizoen dat pas van start is gegaan, betrap ik mezelf erop dat ik alle programma's waar mensen slecht rijden, huizen bouwen, appartementen opknappen, verhongeren op een eiland, elkaar's meesters en dienaars spelen, nieuwe moeders krijgen,... steeds leuker ga vinden.

Om een of andere reden spreekt het me allemaal aan. Ik vind het leuk te lachen met domme blondjes die aan 130 km/h in hun wagen zitten te dansen in plaats van hun handen aan het stuur te houden; om me te ergeren aan asociale macho's die 100 km/h rijden in de bebouwde kom. Of een oudere dame die gekozen is om mee te doen, maar uiteindelijk toch weer niet mag meedoen omdat uit een medische test blijkt dat ze iets aan haar hart heeft. Niet leuk voor haar. Ik lach er dan ook niet om, maar leef mee. Ik lach eerder om een koppel dat de poten van hun 2 meter hoge bed af moet zagen, omdat het anders niet meer in het hok past waar ze de komende maanden zullen wonen.

Moeders die van gezin wisselen. Nog zoiets. Hulde aan de producers voor het uitzoeken van compleet tegengestelde gezinnen! Vrije tienerdochters versus huismus tienerdochter. Luxueus huis versus caravan. Geweldig hoe simpele regeltjes als 'Niet op je kamer roken' en 'niet langer chatten dan een uur per dag' zo'n drama en entertainment met zich meebrengen!

Of het Vitaya-programma 'Meesters en Dienaars'. Een gezin komt dienaar spelen bij een ander gezin en een week later zijn de rollen omgekeerd. Als er iets is dat 2 gezinnen tegen elkaar op kan zetten dan is het hun verschillende manieren van aanpakken in het huishouden. Mens, dat er daar zo'n gedoe en commotie van ontstaat! Hilarisch gewoon!

Zojuist nog The Block op VT4 gezien. Vier koppels moeten elk een krot van een apartement opknappen. Niet te geloven hoe amusant het is om een vrouw naar de wc zien te wandelen en vervolgens die wc vol uitwerpselen te zien zitten. Of om mee te huiveren als de kakkerlakken zien rond te schuifelen in het hok dat een keuken moet voorstellen en ze dan krakend onder de hak van een van de kandidaten te zien verdwijnen.

Volgende week nog Expeditie Robinson en ik zit weken voor die beeldbuis gekluisterd! Lang geleden dat ik nog zoveel tv gekeken heb.

Meer nog, ik overweeg het om me in te schrijven voor een nieuw programma: De Farm, waar een aantal kandidaten een primitieve boerderij in Zuid-Afrika moeten runnen ofzo. Het gaat me niet om die boerderij, maar wauw... in Zuid-Afrika! En gewoon de uitdaging en het avontuur, hoe cliché het ook mag klinken...

Dus misschien binnenkort Damon op de buis near you!

3 Comments:

Blogger Angel said...

Ik ben ook verslaafd het is gewoon ziek... Extreme House Make Over, ook leuk. :D

10:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Damon ,

Wat een mooi blog heb je hier! Succes ermee!

Groetjes Albert lenen
Van Leeuwenhoek Lyceum, Hoofddorp.

1:02 a.m.  
Blogger maria vero said...

Heeft u een lening of een investering nodig om uw schulden af te betalen of uw rekeningen te betalen of een leuke zaak te starten?
Wij bieden u het kredietbedrag van 1000 tot 15.000.000 euro met een looptijd van 1 maand tot 20 jaar, afhankelijk van het gevraagde bedrag
een zeer aantrekkelijke vaste jaarlijkse rentevoet van 3% voor iedereen
gevraagde bedragen.
E-mail: Rolandgadner@outlook.de

9:17 p.m.  

Een reactie posten

<< Home