woensdag, september 08, 2004

Charming

Ik zei gisteren al dat ik het misschien ging doen en heb het gedaan! Ik ben vandaag een creditcard gaan halen. Of tenminste toch al gaan aanvragen, maandag kan ik hem halen!

Maar wow, men weet bij Dexia wel wat voor mensen ze moeten aannemen. Hoewel... ik weet niet of wat ik nu ga vertellen opzettelijk zo gedaan/gekozen is of niet. Maar het werkt wel!

De persoon die mij verder hielp ivm de creditcard zag er niet alleen geweldig uit, maar had ook nog de meest innemende charme ooit! In zijn "kantoor" (het was eigenlijk een open kantoorruimte) gaf hij mij meer uitleg over het hoe en wat van een creditcard. En toen begon ik het gewaar te worden... het zal allemaal wel onbewust zijn van hem, maar hij kan je echt alles aansmeren.

Eerst legt hij alles vriendelijk uit en voor je het weet zitten jullie twee gevangen in zijn muur van charme en uiterste sympathie. Je kan geen kant meer op en luistert geboeid naar wat hij te vertellen heeft. Hij kijkt je vaak aan en af en toe kijk je terug. Totdat je niet anders meer kan dan in de mooiste, helderste, blauwste ogen ooit te blijven staren. Beetje bij beetje word je dieper in die prachtige ogen gezogen. Je zinkt dieper en dieper. Je verdrinkt erin. Dat is het moment waarop hij je een reddingsboei kan toegooien! Een reddingsboei in de vorm van pensioensparen, verzekering, belegingen of creditcards. Je kan niet anders dan er eentje te grijpen...

En ik had dus de creditcard gegrepen. Maar eigenlijk kwam ik daar sowieso al voor. Dus nu heb ik niet alleen wat ik oorspronkelijk toch al wou aanvragen, maar ook nog als extra'tje gratis in die diepe blauwe zee gezwijmeld...

(nb: hij heeft me geen pensioensparen etcetera aangepraat, maar hij zou het best kunnen. He can sell anything met die charme en die ogen.)

*zucht*