donderdag, september 02, 2004

Kobbemaand

Van de 'De Druivelaar' kalender heb ik een aantal jaren geleden geleerd dat september de kobbemaand is. Kobbemaand, spinnenmaand (in sommige regionen is een kobbe een spin).

Deze maand ga je dus veel spinnen tegenkomen. Zoals ik al eerder postte, heb ik het niet zo voor insecten. Spinnen vind ik vooral "eng" als ze op mijn lijf zitten. Leuk als je in de tuin wandelt en plots recht in een spinnenweb stapt, zodat je gezicht vol rag hangt en misschien mogelijk nog ergens een spin erbij!

Maar ik vind ze vooral eng als ze geen doodgewone kobbes zijn, maar buitenaardse overgrote monsters die in je badkamer willen wonen, zoals deze die ik vanmorgen zag:

2 Comments:

Blogger ishku said...

Is hij/zij nu dood?

7:33 p.m.  
Blogger Damon said...

Nee, ik heb hem/haar laten leven. For your sake.

Echt!

9:50 p.m.  

Een reactie posten

<< Home