donderdag, september 16, 2004

Japanse Beeldzoekers

Het begon allemaal met een simpel vakantiepuzzelboekje. Zweedse kruiswoordraadsel, woordzoekers, doorlopers,... er stond vanalles in! Ook logigrammen! Ik raakte helemaal verslaafd aan de logigrammen en het duurde dus niet lang meer tot ik speciale logigrampuzzelboekjes ging halen. Maar daarin merkte ik na een tijdje ook steeds de zogenaamde 'Japanse Beeldzoeker' in. Je ziet dan een diagram en aan de rand van dat diagram een hoop zwarte blokjes met een getal in. Jij moet proberen dat aantal blokjes in dat diagram te zetten en zo ontstaat er uiteindelijk een figuur.

Een maand geleden vond ik echter ook nog eens een boekje met Japanse Beeldzoekers in kleur! Heel leuk om te doen!
Je begint dus met het diagram en de gekleurde blokjes met getallen:


De puzzel was getitel 'Sport...' en halverwege zag het er zo uit:


Deze bleek best gemakkelijk te zijn. Ik had hem vrij snel af en toen verscheen dit:


Hmmm... in het echt zag ik het beter dan op deze foto, maar ik herkende er de Nederlandse sportcommentator in. Vlug keek ik naar de antwoorden en het bleek Tom Egbers te zijn. Even zoeken op google en Tom Egbers is inderdaad de Studio Sport presentator:


Leuk leuk!

2 Comments:

Blogger Angel said...

Hoe vogel je uit welk blokje waar moet? Ik heb die boekjes in de winkel zien liggen maar ik snap er niks van.

10:10 p.m.  
Blogger Damon said...

Wel, bijvoorbeeld, helemaal van onder zie je dat er 12 van die lichtroze blokjes moeten geplaatst worden in die rij. Bovenaan zie je bij de eerste kolom dat de onderste blokjes zwart moeten zijn, dus die roze kunnen daar al niet staan. Er is maar een plaats waar al die roze blokjes achter elkaar kunnen staan als je het daarboven bekijkt. En dan heb je die basis al en van daaruit werk je verder. Dan staat er boven bvb dat die kolom eindigt met 5 roze blokjes. Dat ene roze blokje heb je al gelegd met die basis, dus je zet er 4 blokjes bovenop. En zo bouw je steeds verder.

Ik snapte er in het begin ook helemaal niets van hoor.

6:45 p.m.  

Een reactie posten

<< Home