woensdag, oktober 27, 2004

Penny

'AMBER ALERT.......NOT A JOKE!!!'

Dat was de titel van de mail die ik deze morgen in mijn mailbox vond. Geen idee wie of wat Amber is... een soort Childfocus? In de mail zat een foto van het 9-jarige dochtertje van een Wal-Mart Store Manager in Longs, SC. Penny Brown is al 2 weken vermist en dus stuurt iedereen haar foto naar iedereen.

Met al die hoax mails, sta ik er wat sceptisch tegenover. Is dit écht waar of is het een zeer flauw excuus om een kettingmail te starten en rond te sturen? En áls het waar is, hoe groot is de kans dat ik Penny hier op straat zie wandelen?

Het mailadres waar je hen op kan contacteren is zicozicozico@hotmail.com. What's in an email-address? Zo'n raar adres. Het kon net zo goed eatmypussy@hotmail.com zijn. Met mijn hoofd vol scepticisme, bewoog ik het muispijltje dus snel naar de delete-knop, maar eenmaal daar aangekomen bekroop me het onbehaaglijke gevoel dat ik een koelbloedig, nonchalant rotmens ben en Penny maar laat creperen in de duistere, ongure kelder waar de kidnappers haar verschuilen. Als het een flauwe grap voor een kettingmail is, dan is de starter ervan er succesvol in geslaagd om mensen schuldgevoelens aan te praten.

Dus dacht ik, als het écht is, kan ik ook haar foto op de blog posten! Is het een flauwe grap dan wordt de kettingmail alsnog teniet gedaan.

Zie je dit meisje ergens in je buurt een fristi kopen ofzo, mail dan snel naar zicozicozico@hotmail.com

En mail dit naar iedereen of je krijgt ongeluk in de liefde en je schilderij valt van de muur!