maandag, november 01, 2004

Wuk?

Ik heb een nieuw stopwoordje, heb ik gemerkt. Het is vorig jaar begonnen door met 2 West-Vlamingen (of zijn het Oost-Vlamingen? Ik haal dat altijd door elkaar... en het is toch één pot nat ginder) naar Eurodisney Parijs Resortland te gaan. 'Wuk' betekent in het West/Oost-Vlaams zo veel als 'wat'. Toen ik die 2 West/Oost-Vlamingen met elkaar hoorde converseren ving ik af en toe die 'wuk' op. En het is het grappigste woord ooit!

Maar nu ben ik het dus ook gaan gebruiken... zij het voorlopig nog tegen mezelf of in beperkte kring. Ik zeg het bovendien ook alleen als ik ergens helemaal verbaasd over ben. Gisteren was het een combo aan wuks bij het kijken naar de resultaten van Idool 2004:

Laura D op de pijnbank. Wuk?!
Janina, het publiek stuurt je naar de pijnbank. Wuk??!!
Wouter, jij moet naar de pijnbank, Maarten mag blijven zitten en gaat door naar de volgende ronde. WUK???!!!!
We moeten afscheid nemen van.... Laura D.



WUK?

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Gaat dit over ons of wuk? :D

lil en youti :cool:

8:31 p.m.  
Blogger Damon said...

juk!

(is dat West/Oost-Vlaams voor 'ja'???)

1:36 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wuk is dus Westvlaams :)

Laten we zeggen vanaf Roeselare naar de kust toe... en een "seultje" is een emmer, heb 12 jaar te Oostende vertoefd...

- Igor

1:05 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

fuk...

T.

2:47 p.m.  

Een reactie posten

<< Home