dinsdag, december 14, 2004

Rest van ER

Ik had nog beloofd om over de rest van mijn Expeditie Robinson avonturen te vertellen. Maar ik zal het kort houden!

Mechelen: Utopolis
Via VT4 forum had ik kaartjes gewonnen om de finale op groot scherm te bekijken en achteraf een receptie bij te wonen met de kandidaten van ER én van The Block. Ik had echter de finale in de dag voordien in Nederland gezien en het was allemaal hetzelfde. Mijn companie staken in de bar even een sigaretje op tijdens de pauze en kwamen me even later uit de zaal halen. Veel kandidaten bleken namelijk in die bar rond te hangen, zonder ander ovlk en gespuis erbij. Dé kans om ze voor ons alleen te hebben! De finale kenden we toch al.
Zo gezegd, zo gedaan. We babbelden met Mick, die overtuigd was dat Klaar ingehuurd was door de productie als Mol. Zij moest voor irritaties zorgen. Zij is er bijna tot het einde ingebelven en is geen gram afgevallen! Ze had waarschijnlijk stiekem extra voedsel meegekregen! Jaja, Klaar was een spion! Hmm... een beetje paranoid, maar buiten dat was Mick wel ok. Vooral toen hij even later zijn overige drankbonnetjes aan ons gaf. Negen drankbonnetjes zomaar erbij! Dat was wel vriendelijk van de eroticazaakeigenaar.
De finale was gedaan en het volk kwam de zaal uit. Ik hield Peter tegen, vertelde hem dat ik die ene was die op het VT4 forum over zijn mutsje postte (waar hij via pm een paar keer op antwoordde) en hij beloofde al meteen om mij zo'n muts te bezorgen! Ik moest maar eens mailen en hij zou er voor zorgen! Ondertussen, 2 weken later, heb ik het echter nog niet, maar oh well. Hij heeft het waarschijnlijk aan tig mensen belooft en zijn sponsor zal het allemaal te duur vinden.
Mitch de Bitch was helemaal geen Bitch. Wel een Hobbit! Tenminste toch qua postuur. Ik was bijna drie koppen groter! Maar wat een tof mens was me dat! Echt een aardige vrouw, waar we nog een heel eindje mee gebabbeld hebben.
De meeting met Frank was wat aan de korte kant. Hij vertelde nog wel dat, toen hij in de kooi zat en begon te ijsberen en de voice-over zei "Frank is een natuurmens en deze opsluiting is dus niets voor hem.', dat hij dat gewoon deed omdat hij rookt en zijn sigaretten miste!
Ronald, aardige man! Bevestiging op het feit dat de productie van zo'n tv-programma een heel ander beeld van iemand neer kan zetten.
Verder waren Patrick, Klaar, Ernestine, Kelly, Shandinella, Darline en Matthias (man wat is die jongen groot!) eveneens aanwezig!
De tweeling uit Peking Express was er ook! Omdat de ene een zwarte jas droeg en de andere een witte, kon ik ze uit elkaar houden, maar als ik ze nog eens zie, weet ik het waarschijnlijk al niet meer. En waarom staarde één van de broertjes mij later heel de tijd aan? Nee het was niet mijn verbeelding, want mijn companie merkte het ook op.
Van The Block waren alle kandidaten er. En ook de mannelijke helft van het presentatieduo: Hans Otten. Ik vind hem niet zo super, maar het was wel grappig toen hij de naam van Klaar vergeten was en haar Kaat noemde.
Onder de Block-kandidaten heb ik enkel kort 'dat koppel die een baby gekregen hebben' gesproken en een langere babbel gehad met Sally en Sven, afzonderlijk. Sally had volgens mij een paar pintjes te veel op. Dat, of ze vond me onweerstaanbaar. Ze werd namelijk heel aanhankelijk en begon me zelfs op de schouders en de wang te kussen! Ze was wel lief en tof. En later zag ik Sven aan de bar staan. Alleen. Het moment om hem aan te spreken. De goede jongen vroeg quasi meteen wat ik wou drinken en kocht het voor mij. Hij bleef nog een heel tijdje napraten en vertellen. Toffe kerel!

De ER-fandag
In Amersfoort was er eenfandag georganiseerd voor Expeditie Robinson. Ik was ook van de partij. Het was voor mij echter een beetje té georganiseerd. Ik heb amper met iemand van de kandidaten kunnen spreken. Of misschien lag het aan het feit dat ik de meesten al in Mechelen gezien had. Maar ze waren zo'n beetje constant bezig. Eerst een veiling. Voor het goede doel en man man, het goede doel mag blij zijn met z'n 710 euro! Iemand bood zelfs 140 euro voor de originele stempapiertjes van de finale! Die iemand was de vader van een pubertje met lang vettig haar en Iron Maiden shirt. Het type 'Ik ben onverschillig en heb schijt aan de wereld.' dat echter wel als een ware fanboy op elk item van de veiling aan het bieden was.
Daarna volgde een fitness-show van shandinella en friends. Leuk om te zien!
Na die show volgde nog een vragenvuur. Hoogst interessant vond ik de vragen echter niet en je kon de helft er van verstaan. Maar toch wel leuk.
Maar het leukste moest nog komen. Er was een quiz. Mijn moeder was er ook bij. Zij wist maar 4 of 5 van de 30 (of waren het er 20?) vragen, maar ik bood haar mijn hulp aan. Waar we twijfelden vuld zij het ene in en ik het andere. En wat blijkt? Mijn moeder wordt finaliste met twee andere meisjes en speelt de finale! Ik wist enkel vragen, maar mijn moeder niet. De andere meisjes ook niet, dus fluisterde ik het snel in moeder's oor. Aldus won zij de finale en nam haar prijs (een t-shirt met handtekeningen van alle kandidaten) in ontvangst!

En dat was dan het einde van Expeditie Robinson 2004. Volgend jaar ben ik er misschien weer bij! Maar dan hopelijk als kandidaat! Of zelfs winnaar!

PS: Foto's van de ER-dagen zien?
Stand-in en Mechelen, Utopolis
ER-fandag