maandag, december 20, 2004

Party & Co

Sinds enkele weken ben ik de eigenaar van het gezelschapsspel 'Party & Co', dat gebaseerd is op Trivial Pursuit, maar dan met opdrachten in plaats van vragen. Liplezen, uitbeelden, verboden woorden, tekenen en, om toch nog een beetje in de Trivial Pursuit sfeer te blijven, een vraag beantwoorden.

Je begint altijd met een beetje schroom aan het spel. Vooral als je de eerste bent die iets moet uitbeelden à la tapdansen of, erger, 'de pispaal zijn'.
Maar al snel begint het spel op je lachspieren te werken als bijvoorbeeld iemand een waterkoker moet tekenen, maar diens partner er enkel een vaas in ziet. Of wanneer iemand iets uitbeeldt door een cadeau te geven, het dan weer terug te pakken en dit duizend keer herhaalt zonder enige variatie of andere hulpmiddelen te gebruiken om duidelijk te maken dat hij het woord 'gierig' probeert te gesticuleren.

Helaas heb ik de Hollandse versie. Het komt dus vaak voor dat we een totaal onbekend spreekwoord moeten liplezen of een persoon omschrijven waar je nog nooit van gehoord hebt! Daphne Dekkers bijvoorbeeld.
Of wat dacht je van deze beroemde mensen: Ada Kok, Alexander Solzjenitsyn, Fujimori, Bram Peper, JJ Quantz en Jan Pijpenburg.

Hoe pijnlijk was het gisteren trouwens, toen ik George Bush moest omschrijven (zonder bepaalde woorden te gebruiken) en mijn spelpartner (ik zal maar geen namen noemen) niet op de naam kon komen toen ik zei 'Die klootzak van over de oceaan die pas nog eens voor 4 jaar verkozen is.' Het enige wat hij/zij kon bedenken was Bill Clinton. En ok, de persoon die ik beschreef was dan niet George Bush, maar wel George W Bush, maar dan kon ik nog zeggen 'Maar zonder die middelste letter.'

En hoe op aarde moet je in 30 seconden een spreekwoord van 9 woorden van iemand's lippen aflezen? Oh en kan iemand me eens uitleggen hoe ik een 'woongroep' teken?

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

goede start

8:10 a.m.  

Een reactie posten

<< Home