donderdag, januari 27, 2005

Happy Generation

Samen met mijn (veel te dure) rekening voor mijn autoverzekering, ontving ik een flyer over de Happy Generation bij AXA verzekeringen. Iets over dat je zorgeloos kon zijn toen je nog hippie was in 1970 en dat je nu weer zo zorgeloos kan leven door een nieuwe geweldige superactie.

Verkeerde reclame voor iemand die in 1970 nog niet eens bestond, maar soit, ik las het toch eens even. Blijkbaar kan je, als ervaren chauffeur (en ex-hippie uit 1970), extra voordelen krijgen. 'Zoals bijvoorbeeld de Joker waarmee je bonusmalusgraad nul behoudt zonder dat je premie BA de hoogte ingaat.'

Ik snap er maar de helft van, want ik heb me er nooit zo in verdiept, maar blijkbaar kan je dan een joker inzetten als je een of ander ongeluk gehad hebt... Alsof accidenten en verzekeringen een spel geworden zijn. Rad van Fortuin ofzo... 'Ik zet mijn joker in!'

Wat gaan ze zo nog meer verzinnen?
Als een nummerplaat niet meer leesbaar is door een zware aanrijding: Ik ga een klinker kopen, de O van Odilon.
Je belt je verzekeringsagentschap: Helaas, u bent niet de tiende beller. Probeer het opnieuw! En als je dan toch als tiende beller geregistreerd wordt en je de gelukkige bent die zij terugbellen, mag je 3 ballen kiezen. Heb je drie keer het Axa-logo? Dan kijg je alles terugbetaald!
Er gebeurt een dodelijk ongeval en het agentschap stuurt 10 amateur speurders om het op te lossen?
Als je niet in fout bent bij een ongeval, krijg je als bonus(malus) een koelkast...
Of mensen die tegen elkaar gebotst zijn, moeten op droomdate voor de ultieme temptation.

Het zou wel leuk kunnen zijn! Jammer echter dat het alleen voor nostalgische hippies is.