dinsdag, september 06, 2005

Zal ik het in een zakje doen?

Ik ben de slechtste en luiste blogger ooit. Het volgende vertelseltje is namelijk alweer 8 dagen oud!

Ik had gesolliciteerd voor een job bij Free Record Shop. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek. In Aartselaar. Reden genoeg om zenuwachtig te worden. Niet voor het gesprek, maar om op de Antwerpse ring vol omleidingen en files en chaos mijn weg te vinden.

Ik vertrok dus maar vroeg. Maar natuurlijk als ik vroeg vertrek, vallen al de files en omleidingen en chaos wel mee en zodoende arriveerde ik een uur te vroeg op plaats van bestemming (na het eerst voorbijgereden te hebben). Wachten dus. In mijn wagen op de "bezoekersparking". Luisterend naar een cd. *SLIK* Een gekopieerde cd! En naast me in een vakje staken nog 3 van zo'n cd's! Snel stopte ik ze, naast alle handschoenen, in het handschoenenkastje. Stel je voor dat de persoon met wie ik een gesprek zou hebben, voorbij zou wandelen en per toeval de cd's met prachtige hoesjes van Imation zou zien! Wat een slechte indruk!

OK... wat zou zo iemand van FRS aan me vragen in een sollicitatiegesprek? Welk nummer staat er 1 in de top 50? Hahaha, dat zou wat zijn ja! Hahaha, I crack myself up!
Het was tijd. Ik belde aan, iemand drukte op een knopje en ik kon de deur openen. Vervolgens even wachten. Voor mij lagen allerlei folders. Een games blad, een folder over de PSP, concert- en festivalblaadjes,... Uit interesse én uit blijk van waardering voor de producten die het bedrijf verkocht, bladerde ik er in afwachting in. Uiteindelijk werd ik opgehaald. Een aardige meneer.

Er werd naar mijn studies gevraagd natuurlijk, die hebben niets met verkoop te maken, maar ach. Mijn ervaring als verkoper? Ik heb één dag op stage in een winkel gestaan. Niet zo bijster veel ervaring dus, maar ach. Vervolgens vroeg hij waar mijn smaak op cd-gebied lag. Ik nam aan dat hij mijn muzieksmaak bedoelde en antwoordde dat ik eigenlijk van vanalles wat wel graag hoor, maar meestal de doorsnee muziek die je in de top 50 zou horen. "Weet je dan toevallig ook welk nummer er momenteel op 1 staat?" Een stiekeme glimlach sierde mijn gezicht. Het wordt dus écht gevraagd! Met fronsende wenkbrauwen en half rollende ogen antwoordde ik dat het Crazy Frog waarschijnlijk nog steeds zou zijn. "Helaas wel ja." Score!

Anyway, alles verliep voorspoedig. Ik had een goede indruk nagelaten, aldus mijn gesprekspartner. Morgen mag ik voor een soort "tweede ronde" naar de eigenlijke winkel voor een 2e gesprek met hem en de shopmanager. Wish me luck!

1 Comments:

Blogger Angel said...

Spannend Robbie!

Eigenlijk heel logisch dat je de nummer 1 moet weten, dat zullen je klanten straks ook aan je vragen. "Ik moet een kadootje hebben voor mijn 12 jarige nichtje, wat staat er momenteel op 1?"

Ik hoop dat het succesvol afloopt, houd ons op de hoogte!

3:04 p.m.  

Een reactie posten

<< Home