maandag, juli 25, 2005

Schreeuwjezus

Ik loop een beetje achter, want dit bericht gaat over vorige donderdag, toen het Nationale Feestdag in Belgiƫ was. Iedereen (bijna iedereen, er zullen vast uitzonderingen zijn) had vrij. Zo ook mijn ouders, die het lumineuze idee kregen om in Eindhoven te gaan shoppen. Het zou er toch niet druk zijn, want die Nederlanders moesten toch werken, mwhahaha!

Zo gezegd, zo gedaan. En wat is een dagje shoppen in Eindhoven zonder de plaatselijke Schreeuwjezus. Dat is zijn bijnaam. Ik weet zijn echte naam even niet meer, al zou het me niet verbazen als het Anton was.
Het is een oudere grijzende man, gekleed in witte gewaden die de winkelstraten doorloopt (tegenwoordig rijdt hij echter in een rolstoel, vanwege een ongeluk dat de arme man had) en schreeuwt uit alle macht naar alle mensen, daarbij zijn geloof verkondigend.

Vorige donderdag weerklonk het als volgt:
Bekeer u tot Jezus! Anders zal u vrijwillig spijt hebben wanneer u straks ONsterfelijk bent!
Daarbij liet hij een heimelijke lach horen bij het uitspreken van 'vrijwillig' en legde hij de nadruk op de ON van 'onsterfelijk'.
Deze zin herhaalde hij duizendmaal, maar ik begrijp nog steeds niet helemaal wat hij bedoelt. Hoe kan iemand nu vrijwillig spijt hebben? Misschien moet ik me maar tot Jezus bekeren om daar achter te komen.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Als Schiedammer op bezoek in Eindhoven ben ik hem ook tegengekomen en was getuige dat de arme man werd lastiggevallen door de politie die wilde dat hij ophoepelde. Niemand had last van hem en het is zelfs vermakelijk hoe hij op zijn mannier "predikt"

7:16 a.m.  

Een reactie posten

<< Home