donderdag, mei 26, 2005

Turkey, here we come!

Vorige maandag ben ik samen met een vriendin een last-minute all-in reis naar Turkije gaan boeken. En zoals bij zo'n beetje alles wat we doen, ontstond er ook deze keer een hoop hilariteit.

Het meisje van het reisbureau belde op een gegeven moment naar weet ik veel waar om informatie te krijgen. Ze kreeg een wachtmuziekje te horen en zette de telefoon op speaker, zodat ze gewoon verder kon werken. "Wat een herrie die muziek!", zei mijn vriendin, waarop het meisje haar eens aankeek en vervolgens mededeelde: "Raak er maar aan gewend, want je gaat daar wel een week naartoe!" De afgrijselijke muziek bleek inderdaad Turkse muziek te zijn.

Of ik en mijn flater... Eerst vertelde hetzelfde meisje dat we moesten opletten indien we geld uit de automaat gingen halen in Turkije. "Je krijgt je bankpas pas terug nadat je je geld hebt gekregen." Ik keek haar een beetje glazig aan en vertelde dat het in Belgiƫ zo ook werkt. "Oh, ja wij Nederlanders vergeten dan onze bankpas.", lichtte het meisje toe. Waarop ik schoon mijn kans zag om de Belgische populatie te verdedigen door er meteen een "Ja, wij Belgen zijn slimmer!" aan toe te voegen. Maar die uitspraak werd meteen tenietgedaan. Ik merkte in de catalogus een symbool op met 2 grote en 2 kleine kegels en vermeldde spontaan "Hey, je kunt er zelfs bowlen!" Wist ik veel dat een symbool voor 'gezinnen met kinderen welkom' van kegels gemaakt werd!

Mijn Belgische bankkaarten werkten niet in het Nederlandse reisbureau. Credit cards konden ze ook niets mee. Dat werd dus "pinnen" (geld afhalen uit de automaat dus). Maar kon ik zoveel geld wel afhalen? Er zit toch een limiet op? We stapten de Rabobank binnen, van plan om het eens aan iemand te vragen. Daar zat 's werelds leukste, knapste en mooiste bankbediende ooit! (ok, op deze na dan *bloos*)
Verblind door zijn schoonheid vergaten we alles en stevenden recht op zijn loket af. "Heeft u een nummertje?" Oops... nee dus. Een tiental minuten later was het eindelijk zover en kwamen we alsnog bij hem terecht. Hij verzekerde ons dat het geld afnemen in Nederland met een Belgische bankkaart gewoon zou moeten werken. Dus wij testten het meteen. En ja hoor. Even overwoog ik het om een nieuw nummertje te trekken en hem te vertellen dat het gelukt was en of hij hier vaker kwam. Maar we moesten dringend betalen. En ja ok, ik zou het toch niet gedurfd hebben...

Eenmaal terug in het reisbureau, vroeg hetzelfde meisje (dat ons terug verwachtte voor de betaling) spontaan of ze ons misschien kon helpen. Toen pas kreeg ze door dat ze ons al geholpen had en dat we kwamen betalen en sloeg ze haar hand op haar voorhoofd als in "Wat ben ik toch dom." en daarbij bevestigde ze een post-it, die ze in die bepaalde hand hield, op haar gezicht.

Hmm... dit is ongetwijfeld zo'n verhaal van... je moest erbij geweest zijn!

Anyway, maandag vertrek ik naar IƧmeler! Ik wist er nog niks van, dus bekeek eens een paar reisgidsen en las al snel iets over een International Dream Boys Bar, een andere bar met mannelijke dansers en een Coco Beach met herenstriptease en drag queen show. Dat mij dat weer overkomt!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Have fun Robbie!
En btw, als je bij de Queen Bee op een terras gaat zitten heb je heel de dag uitzicht op die wonderschone bankbediende kwam ik 'toevallig' achter wOOt

5:10 p.m.  

Een reactie posten

<< Home